GOOD LOOKING STUDIO - IDENTYFIKACJA

nazwa / imię

GOOD LOOKING STUDIO - IDENTYFIKACJA

autor / specjalizacja

Super Super

kategoria

Idea

edycja konkursu

2020/2021

opis

Good Looking to doskonała jakość i artyści, za których pracą stoją lata doświadczenia oraz solidne fundamenty rzemiosła. Nowy branding Good Looking to nie dwuwymiarowe logo. Nowy branding Good Looking to język, którym żywi ludzie stojący za marką komunikują się ze swoim odbiorcą. Przeprowadzony przez nas audyt marki wykazał, że przy wdrożeniu nowego planu rozwoju studia istniejąca identyfikacja marki nie jest wystarczająco elastyczna, spójna i nie spełnia swojej pierwotnej funkcji. System komunikacji był na tyle zróżnicowany, że koniecznym było przeprowadzenie warsztatów wizerunkowych i namingowych, których efektem jest nowy system podziału kompetencji marki oraz charakterystyczny, spójny tone of voice brandu. Zadaliśmy sobie pytanie czy marka, która na codzień słyszy "make the logo bigger", i której osią działalności jest reprodukowanie wielkoformatowych reklam przepełnionych znakami towarowymi musi iść tą samą drogą i powielać klisze oraz strategie, którymi kierują się jej klienci? W naszej ocenie nie, dlatego podjęliśmy ryzykowną decyzję i zamiast projektować logotyp w formie znaku – sztywnego elementu graficznego o ustalonej i niezmiennej formie, zaprojektowaliśmy elastyczną identyfikację opratą o ideę "no-logo", unikając tym samym nadawania marce znamion komercyjnego produktu. Bohaterem nowej identyfikacji Good Looking nie jest logotyp. Jej bohaterem jest język, którym żywi ludzie stojący za marką komunikują się ze swoim odbiorcą. Stworzyliśmy brandingowe narzędzie, którego użycie w layoutach stanowi oś systemu identyfikacji wizualnej. Kolorowy pas ze zwielokrotnioną nazwą studia przybiera funkcję interaktywnego, elastycznego klucza wizualnego, który swoją formą i sposobem użycia nawiązuje do taśmy bezpieczeństwa, działania wałka malarskiego, a użyty w animacji może naśladować trajektorię ruchu pędzla podczas malowania muralu.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU