116 111

nazwa / imię

116 111

autor / specjalizacja

Uniforma

kategoria

Impakt społeczny

edycja konkursu

2020/2021

opis

Identyfikacja wizualna 116 111 - Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Projekt powstał w ścisłej współpracy z psychologami z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, a decyzje projektowe były w 100% podporządkowane właściwej komunikacji z dziećmi stającymi w obliczu najcięższych problemów: psychicznych, życiowych, rodzinnych, czy środowiskowych. Logo przedstawia uśmiechniętą twarz dziecka wychodzącą z mroku. Identyfikacja wizualna musiała jasno mówić: “rozumiemy Was i nie oceniamy”. Istotne było staranie się, by mówić językiem dzieci przechodzących trudny okres. Bez infantylizacji. Stąd rozedrgana typografia, nerwowe przekreślenia i niedbałe ilustracje kojarzące się z zapiskami na tyle zeszytu, lub w osobistym pamiętniku. W ramach projektu powstała identyfikacja wizualna, szablony plakatów, szablony social media i projekt strony internetowej.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU