Silesia Film

nazwa / imię

Silesia Film

autor / specjalizacja

muflon studio

edycja konkursu

2020/2021

opis

Silesia Film to instytucja kultury działająca w województwie śląskim zajmująca się promocją kultury filmowej. W ramach projektu dokonaliśmy rebrandingu Silesia Film, zaprojektowaliśmy logo submarek Silesia Film Commission i Filmoteki Śląskiej oraz spójną identyfikację wizualną dla 5 kin: Światowid, Kosmos, Janosik, Rialto i Bałtyk. Stare logo odbierane było jako nieatrakcyjne wizualnie oraz bardzo statyczne, jak na instytucję zajmującą się obrazem ruchomym. Dodatkowo Silesia Film przed rebrandingiem była postrzegana jako marka monolit, biurokratyczna instytucja niedostępna dla odbiorców. W całej identyfikacji panował chaos wizualny, każda marka posługiwała się odmienną stylistyką, koncepcją oraz typografią. Aby podkreślić wielozadaniowość Silesia Film konieczne było dokonanie zmian nie tylko w głównym logo, ale także i w pozostałych markach. Kolejnym wyzwaniem było dostosowanie klucza wizualnego do bardzo szerokiego grona odbiorców: producentów, reżyserów, jak i do widzów w bardzo różnym wieku. Nowe logo zostało oparte na uproszczonej literze S, której podstawą są dwa suwaki, nawiązujące do motywu kadrowania i ekranu, obecnego w poprzednim znaku. Projekt sygnetu odwołuje się do dominującej na Śląsku estetyki brutalistycznej, poprzez ciężką i prostą formę. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie architektury submarek, tak aby tworzyła spójną rodzinę.Tutaj rozwiązaniem okazało się wykorzystanie ramy zawartej w sygnecie. Aby ułatwić pracownikom Silesia Film pracę z nowym kluczem wizualnym zaprojektowany został elastyczny grid, którego podstawą stała się konstrukcja logo. Jego dynamika pozwala wydobyć ruch oraz wpisać różne wielkości ekranów filmowych. Projekt uwzględnia również całkowite przeprojektowanie layoutu repertuarów, ze zwróceniem szczególnej uwagi na czytelność, hierarchię informacji oraz łatwość w odtworzeniu projektu przez pracowników. Dodatkowo zaprojektowane zostały cyfry oraz piktogramy powstałe z modułów wywodzących się z sygnetu, tak by ułatwić odbiorcy identyfikację poszczególnych wydarzeń i cykli. Minimalna liczba kolorów – czarny, szary, czerwony i biały ułatwia implementację projektu i drukowanie. Dzięki wdrożeniu nowej identyfikacji odbiorcy zaczęli identyfikować Silesię Film jako właściciela Silesia Film Commission, Filmoteki Śląskiej oraz 5 kin, co podniosło prestiż i rozpoznawalność marki. Uzyskana została spójność komunikacji, pomimo funkcjonowania w obrębie Silesia Film wielu podmiotów. Opracowany system zasad posługiwania się kluczem wizualnym okazał się funkcjonalny i szybki w obsłudze nawet dla pracowników o małym doświadczeniu w projektowaniu.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU