COFFEEPRO - Opakowania do kawy

nazwa / imię

COFFEEPRO - Opakowania do kawy

autor / specjalizacja

ILLCAT.studio

edycja konkursu

2020/2021

opis

Opakowania oraz etykiety nie mogą być jedynie dodatkiem, ładnym obrazkiem, w który ubrane zostają ziarna najwyższej jakości kawy. Funkcja oraz forma muszą iść ze sobą w parze. Dbając o środowisko naturalne chcemy aby opakowania oraz etykiety spełniały dodatkowe funkcje, zamiast trafiać od razu do kosza po spożyciu zawartości. Celem ma być zachęcenie odbiorców do spróbowania kawy z segmentu speciality. Papier oraz folia posiadają specjalne certyfikaty środowiskowe. Etykiety opakowań służą od teraz zarówno dla początkujących amatorów jak i zaawansowanych entuzjastów kawy. Otwierana etykieta (jedyna taka na rynku) zawiera szereg informacji dla ekspertów, które pomogą wybrać idealne ziarna dla siebie, np. region pochodzenia, plantację, wysokość uprawy, charakterystykę ziaren itd. Początkujący odbiorcy dostają natomiast narzędzia w postaci wizualnego odwzorowania grubości mielenia oraz miarki do samodzielnego złożenia, dzięki czemu będą mogli cieszyć się maksymalnym smakiem bez konieczności inwestowania w drogi sprzęt na samym początku swojej przygody ze speciality coffee. Etykieta zamiast do kosza trafi w ten sposób na domowe półki. Naklejki na tyle opakowania można wykorzystać powtórnie np. na puszkach kawowych wielorazowego użytku. Seria opakowań wykorzystuje kod kolorystyczny przypisany dla źródła pochodzenia ziaren kawy oraz metody parzenia. Opakowania koloru niebieskiego przeznaczone są do espresso, natomiast szare do metod alternatywnych. Odrywana etykieta może pełnić funkcję kolekcjonerską (uśmiech w stronę starych fanów marki, którzy zbierali poprzednie etykiety). Od tej pory etykieta oraz opakowanie rozłożone na części pierwsze nie trafiają do kosza, tylko dostają nową funkcję - odbiorca sam wybiera czy będzie to funkcja praktyczna, czy kolekcjonerska. Ograniczone zostało w tym przypadku generowanie dodatkowej ilości śmieci. Fani marki przyjeli ten pomysł bardzo otwarcie, chwaląc tego typu rozwiązania, które stoją ramię w ramię z filozofią brandu. Zmiany wizerunkowe zostały dostrzeżone od razu, wzbudzając dyskusję w social mediach oraz wśród baristów. Dzięki temu marka jest na dobrej drodze do powrotu do pierwszej ligi w swoim segmencie. Po trudnych czasach pandemicznych (zwłaszcza dla sektora gastronomicznego) podkreślone zostało nowe otwarcie.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU